Huisregels
De Hoeve is een fijne en veilige plek voor gezinnen en families die hier langer of korter verblijven. Samen creëren we voor iedereen een fijn en veilig verblijf. We verwachten van gasten, management en vrijwilligers dat zij zich houden aan de huisregels zoals hieronder beschreven. De verwachte omgangsvormen zijn ook wel samen te vatten als gangbare normen en waarden. De gasten zijn een afspiegeling van de maatschappij; iedereen is anders.
Bij het opstellen van de huisregels is er rekening gehouden met de vele ‘smaken’. En dat is mogelijk niet exact jouw smaak. Enkele gedragingen staan echter niet ter discussie en die zijn hieronder beschreven. Verder gunt de Hoeve iedereen een fijn verblijf. De vrijwilligers en het management doen er alles aan om dit voor iedereen mogelijk te maken. Hierbij vertrouwen zij erop dat ook gasten dát voor ogen hebben en ernaar handelen.
DE HUISREGELS:
In en rond De Hoeve
- Maak gerust gebruik van de gezamenlijke ruimtes (keuken, kamer, speelruimtes, beleeftuin) en voorzieningen (fietsen, wasmachine, droger). Laat alles na gebruik netjes achter voor volgende gasten.
- Als ouder/verzorger blijf je altijd verantwoordelijk voor (het gedrag van) jouw kinderen. Kinderen mogen niet alleen in het vakantiehuis verblijven.
- Bezoek ontvangen? Gezellig! Meld dit even bij management of vrijwilliger. Onze huisregels gelden ook voor je bezoek.
- Huisdieren zijn niet toegestaan (hulphonden uitgezonderd).
- Wanneer door jouw toedoen iets stuk gaat, ben je daar aansprakelijk voor. Eventuele onkosten zullen door jou vergoed worden.
- Kijk rond het einde van je verblijf even op het prikbord in je verblijf. Daar hangt een ‘uitchecklijst’ waarop staat hoe je je appartement/kamer achter moet laten.
Veiligheid voorop
- Ongeval of incident? Bel 112 en alarmeer de vrijwilliger of manager.
- Gaat het alarm of is er een calamiteit? Volg de aanwijzingen van de vrijwilliger of manager.
- Ons brandmeldsysteem is gevoelig; gebruik tijdens het koken altijd de afzuigkap.
- Steengrillen en gourmetten zijn niet toegestaan in het pand (mag wel buiten).
- Het gebouw en de binnentuin zijn rookvrij. De omgeving is rookoverlastvrij.
- Verandert het aantal gasten dat in jouw appartement overnacht? Meld dit bij vrijwilliger of management.
- Voor persoonlijke ongevallen kan De Hoeve niet verantwoordelijk of aansprakelijk worden gesteld.
We houden rekening met elkaar
Tussen 22.00 en 08.00 uur is iedereen rustig, zodat onze gasten van hun nachtrust kunnen genieten. Houd hier rekening mee bij het gebruik van de gezamenlijke ruimtes en glijbaan.
Niet toegestaan
Bedreiging, agressie, seksuele intimidatie, discriminatie, alcoholmisbruik, drugs en wapens zijn niet toegestaan en reden tot onmiddellijke beëindiging van je verblijf. Van strafbare feiten doen we aangifte.
Privacy geborgd
We respecteren elkaars privacy. Je mag geen vertrouwelijke informatie, namen, foto’s of andere identificerende kenmerken van overige gasten, managers of vrijwilligers verspreiden zonder schriftelijke toestemming van betrokkene(n).
Tot slot:
Een fijne vakantie in de vakantiehuizen van het Ronald McDonald Kinderfonds is iedereen gegund. Dat kan alleen als iedereen rekening houdt met elkaar en de huisregels naleeft. Mocht het management van de Hoeve onverhoopt van mening zijn dat dit niet het geval is, dan gaat het in gesprek met de betreffende gast(en) om samen tot een oplossing te komen. Leidt dit niet tot de gewenste verbetering dan ontvangt de gast een schriftelijke waarschuwing. Verbetert de situatie hierna niet dan kan het management de gast sommeren de Hoeve per direct te verlaten. Bij zeer ernstige overlast behoudt het management zich het recht voor de gast, zonder gesprek of waarschuwing, te sommeren de Hoeve per direct te verlaten.
Tevens betekent het verzoek de Hoeve te verlaten dat de vakantiehuizen van het Ronald McDonald Kinderfonds zich het recht voorbehouden om een eventuele reservering van deze gast bij geen van de drie vakantiehuizen, voor een langere periode, in behandeling te nemen.
Indien de gast het niet eens is met de beslissing van het management dan kan hij of zij een klacht indienen. Meer informatie hierover is te vinden in de klachtenprocedure op onze website.
Scan de QR-code
Scan hieronder de QR-code om de link op je telefoon te openen.