Helaas hebben wij maar beperkte parkeergelegenheid bij het Huis: we hebben 30 kamers en 14 parkeerplaatsen. Van deze 14 parkeerplaatsen gebruiken we ook een aantal parkeerplaatsen voor medewerkers. We hebben dus structureel te weinig parkeerplekken voor alle gasten.
Dit betekent dat we een een aantal parkeerregels hebben en we vragen hiervoor jouw begrip.
- Tussen 22.00 uur 's avonds en 8.00 uur 's morgens kan je niet ons parkeerterrein oprijden, ongeacht of er plek is.
- Er kan geen parkeerplaats gereserveerd worden
- Per gezin kan er maar één auto gebruik maken van ons parkeerterrein, mits er uiteraard plek is.
- Dubbel parkeren is niet toegestaan voor gasten, wel voor medewerkers.
- Als er geen plaats is op ons parkeerterrein, kan je betaald parkeren op P1 of P2 van Amsterdam UMC*.
- Bezoekers van onze gasten kunnen niet parkeren op ons parkeerterrein. Ook deze kunnen tegen betaling parkeren op P1 of P2 van Amsterdam UMC.
Parkeren bij Amsterdam UMC*
Het is mogelijk om te parkeren op een van de parkeerterreinen van Amsterdam UMC. Speciaal voor patiënten en bezoekers die tijdelijk veelvuldig op locatie AMC moeten zijn, biedt Amsterdam UMC twee speciale parkeerabonnementen aan: voor een week of voor drie maanden. Bij een annulering van een ziekenhuisopname of meerdaagse behandeling op locatie AMC kunnen de kosten van abonnement teruggevraagd worden.
Voorwaarden parkeerabonnementen
Voor € 30 of € 180 kan de patiënt of bezoeker hun auto een week of drie maanden lang onbeperkt op P1 en P2 parkeren. De weekkaart en de seizoensparkeerkaart zijn te verkrijgen bij de receptie van de hoofdingang.
Algemeen
- De houder van een parkeerabonnement heeft gedurende een overeengekomen periode en onder overeengekomen voorwaarden recht op gebruik van de parkeerfaciliteiten van Amsterdam UMC, locatie AMC: P1 en P2. Parkeerterrein P1 is 24/7 te gebruiken. Parkeergarage P2 is op weekdagen toegankelijk tot 17.30 uur.
- De parkeerder en hun voertuig dienen de parkeerfaciliteit uitsluitend te verlaten met gebruikmaking van een geldige parkeerkaart.
- Het voertuig waarmee de parkeerder uitrijdt moet hetzelfde zijn als waarmee is ingereden.
Aanvraagprocedure
- Parkeerkaart nemen bij de automaat bij het inrijden van P1 of P2.
- Met parkeerkaart langs de receptie van de hoofdingang gaan.
- Betaling van het gekozen parkeerabonnement met pin of contactloos.
- Parkeerkaart inleveren en omgeruild voor een abonnementskaart: deze is vervolgens 7 of 90 dagen geldig om onbeperkt in- en uit te rijden.
- Bij vertrek rijdt de parkeerder naar de uitgang. Er kan worden uitgereden op kenteken, of (bij de eerste keer uitrijden) door de abonnementskaart aan te bieden bij de uitrit.
- Bij het volgende bezoek parkeerabonnement invoeren bij inrit. Kenteken wordt geregistreerd en gekoppeld aan parkeerabonnement. Daarna stap 5.
Verlies of diefstal
Bent je jouw parkeerabonnement kwijt? Dan trek je op P1 of in P2 een nieuwe kortparkeerkaart. Ga met deze kaart naar de receptie van de hoofdingang om een vervangend parkeerabonnement te laten maken. De receptie maakt een nieuwe kaart o.b.v. naam kaarthouder + patiëntnaam, het kenteken, kwitantie of het parkeerabonnement. De receptie blokkeert direct de oude kaart. De einddatum van het vervangende parkeerabonnement is gelijk aan die van het verloren parkeerabonnement.
Annulering opname of meerdaagse behandeling
Bij een annulering van een ziekenhuisopname of meerdaagse behandeling op locatie AMC kunnen de kosten van abonnement teruggevraagd worden, onder de volgende voorwaarden:
- De patiënt/bezoeker moet kunnen aantonen (of laten verifieren bij betreffende afdeling) dat de opname of behandeling geannuleerd is.
- De patiënt/bezoeker mag het abonnement tot maximaal 48 uur na het aanschaffen ervan gebruiken of gebruikt hebben.
Terugbetalingsverzoek
Een verzoek tot terugbetaling kan per e-mail worden ingediend: parkeren@amc.uva.nl.
Hierbij moet het volgende worden aangegeven of aangetoond:
- Een bewijs van betaling (pinbon, of kopie bankafschrift of screenshot online bankieren)
- Naam, telefoonnummer, e-mailadres (i.v.m. eventuele vragen)
- Bankrekeningnummer (IBAN) waarvan het bedrag is afgeschreven (op deze bankrekening moet het bedrag ook worden teruggestort)
- Nummer van het parkeerabonnement
- Patiëntennummer (of naam patient) waarop abonnement geregistreerd is bij uitgifte van het abonnement.
- Het terugbetalingsverzoek wordt binnen zes weken afgehandeld.
Terugbetalingsregelingen
Om patiënten en bezoekers te voorzien in de verschillende situaties die zich kunnen voordoen rond parkeerbetalingen worden hieronder verschillende vuistregels beschreven die gehanteerd worden bij het bepalen van het terug te betalen bedrag nadat er akkoord is voor een daadwerkelijke terugbetaling.
- Waar geen volledige terugbetaling van toepassing is wordt 50% van de gemaakte onkosten vergoed.
- Bij het overlijden van een patiënt worden alle overgebleven kosten (berekend gebaseerd op de overgebleven tijd op het abonnement) vergoed.
- Bij dubbele betaling wordt op basis van kentekeninformatie bepaald wat het terug te storten bedrag is. Vervolgens wordt alleen het bedrag dat als dubbel is aangemerkt teruggestort.
Scan de QR-code
Scan hieronder de QR-code om de link op je telefoon te openen.